|
رد: رواية قصة حب كاملة جميع الفصول بقلم فاتن محمد شاكر البارت التاني
خلصت مكلمتها مع سالي وفتحت مذكراتها تكتب لي هي حساه فيها يمكن وجع قلبها يخف شويه
رجع من تاني ومنستش اسمو زي ماكنت فكره نفس البرفان لي ختارتو ليه نفس الملامح مكبرش شكلو زي ماهو دقنه عملها زي ماكنت ديما بقول حتي زوقو في البس متغيرش لسه بيحب الاسود مش عارفه ليه بكتب تفصيلو دي ومش عارفه هو انا ليه قلبي وجعني كده بس لاكيد اني مبقتش احبو بس ليه تعبو تعبني ليه كنت بحارب عشان يقوم ااااه ورجعت تاني ياسبب حيرتي رجعت وخلتني احتار تاني تعبت قلبي كتير ولسه قلبي بيحبك بس انسي يافارس انسي تكون حاجه في حياتي تاني انت مرحله ونتهت انا وثقه انها انتهت
كتبت كلامها وهي بتقنع نفسها انو حقيقه وان الوجع ده هيروح لما يبعد كانت بتقسي قلبها عليه بس قلبها غصب عنها حن ليه وفرح لما شافو كانت بتقول لي نفسها كل حاجه عكس لي جوها وقفلت مذكرتها وقامت عشان تنزل لي سالي بس جهه حسين وقفها قبل متخرج من المستشفى
حسين: دكتوره نهال يادكتوره
نهال: نعم ياحسين
حسين: الحاله بتاعت الصبح يادكتور تعبان قوي
نهال بخوف وقلق: ازاي اي لي حصل
ومستنتش رد حسين عليها وجريت علي الاوضه الي هو فيها وبدات تشوف اي لي حصل كان سبب في تعبو زياده وخدت عينت دم عشان تعملو تحليل وتكشفت ان حد ادالو حقنة تسمم دمه وهي قدرت تلحق ده وقررت تفضل معاه لحد ميخف وكانت بتقنع نفسها ان ده وجبها كادكتوره ومش عشان خايفه وقلقانه عليه خاااالص
______________________________
سالي بعصبيه: اي يابنتي انتي فين بقالي ساعتين مستنياكي عايزززه اطفح يحرقك
نهال: انا مع فارس ياسالي
سالي: ياستي فارس اي دلوقتي بقووولك عايززه اطفح
وبعدين ركزت لي كلمها: قولتي مع مين
نهال وهي بتبص نحيت فارس وبتتنهد: فارس ياسالي ايوه هو
سالي: وده اي جابو عندك ده وازاي اصلا تسمحيلو يكلمك
نهال: سالي اهدي انا مكلمتوش
سالي: انتي لسه هتتكلمي انتي فين
نهال: في المستشفى اوضه 106
سالي بستغرب: اي ده هو خطفك في المستشفى ابن الجزمه هطلع عين اهلو اقفلي ومستنتش حتي ردها وقفلت وخدت الاكل وراحت تجري عليها في المستشفى
_________________________________
تعالو بقا اعرفكو علي ابطال الرويا لي احنا اصلا قعدين نتكلم عنهم واحنا حتي منعرفهمش
فارس شاب طويل جسمو رياضي مجنون بيحب الهزار والضحك عينو بني فاتح وشعرو بنفس الون عندو 30 سنه وحيده معندوش غير امو وبابها توفه في الجيش وهو طفل ومتعلق جدا بمامتو
نهال عنيها وسعها جدا ولنونهم زتوني مش قصيره ومش طويله رفيعه اكبر وحده في خوتها باباها ومامتها لاتنين ماتو بسبب القلب عندها ولد وبنت تؤام اخوتها زياد وزينه هي لي مربياهم وبيقولها ياماما سنهم 6 سنين ونهال 26 سنه
سالي عنيها سوده وشعرها اسود وطويل وهي اصلا طويله جسمها مش رفيعه ومش تخينه صحبت نهال من وقت اعدادي وهما مع بعض عدو بظروف كتيره جدا ولاتنين كان حلمهم واحد لاتنين عارفين كل حاجه عن بعض وديما بيساندو بعض في كل حاجه وعندها مامتها مدام سوسن وباباها متوفي وعندها زين اخوها الكبير متجوز وعندو بنتين وسالي بتعشقهم
حازم صاحب فارس وشريكه في الشغل عنيه لونهم ازرق فاتح وشعرو بني غمق وجسمو رياضي بيحب الهزار بس عصبي جدا وقت عصبيتو بيقلب لي وحش كاسر عايش مع مامتو وباباه واخو الوحيد سليم لي اصغر منو بسنه وبس اعقل منو بسنين
دول لي مهم نعرفهم دلوقتي بقي الشخصيات هنتعرف عليهم مع الاحداث نرجع لي رويتنا تاني بقا
_______________________________
قعدت نهال قدام فارس وسرحت في ملامحو لي هي بتعشقها وفضلت مركزه معاه ورجعت للماضي
نهال: يابني بطل بقا صدعتني
فارس بضحك: والله ابدا لازم افضل اغنيلك لحد ميجيلك ارتجاج في المخ كده
نهال بدلع: اخس عليك الف خسايه اهون عليك ياسي فوفو
فارس: اهو طول مبتقوليلي فوفو دي اهه تهوني
نهال: تصدق ياض انا غلطانه اني بدلعك
فارس: بدلعيني اي بس ياشيخه دانتي بتقوليلي بحبك مره كل سنه
نهال: شوف ازاي صحيح زي القطط تاكول وتنكر
فارس وهو بيرفع ايدو لي فوق: بالله ماكالت حاجه انتي بتفتري علياا
نهال:: ياض بطل افتره هتموت مشنوق مسلوخ منفوخ بكدبك ده
فارس: يالهوي ده انا كده مش هموت ده انا كده هتشوي زي الخروف
نهال: ياختي ياناس احله خروف في الدنيا
فارس وهو مديق: قصدك اني خروف ي نهال ماشي ياستي تشكري
نهال: والله ابدا والله مش قصدي انا بهزار معاك والله انت زعلت يادنيتي
فارس: دنيتك اي بقا مطلعت خروف
نهال بدوموع: والله مش قصدي والله كنت بهزر معاك والله انا بحبك متزعلش مني
فارس: ههههههههههه والله العظيم وانا بعشقك متعيطيش والله بهزر معاكي
نهال وهي بتضربو: واللهي واللهي انت رخم
وفقت من الماضي وفضلت قعده بصالو ومخدتش بالها من حازم لي دخل الاوضه وبيكلمها وهي مش سمعها وهنا دخلت سالي واول مشافت حازم وقفت تتخانق معاه
سالي: انت بتساعدو صح انتو عايزين تخطفو صحبت سالي علي سن ورمح ده انا هطلع ميتين اهلكو
حازم: نعم صحبت مين يا انسه وبتتكلمي كده ليه انا عارفك اصلا
نهال بعد مفقت من سرحانها علي صوت صحبتها وقعدتت تضحكك وهي مش قدره تمسك نفسهاا او توقف الخنقه بينهم
سالي: انتي بتضحكي يامهزاءه وانتي اصلا مخطوفه
حازم: دي تاني هتقولي مخطوفه انتي هبله يابت انتي
سالي: ينهار اهلك اسود بقا دكتوره مشهوره زي وحد بئس زيك يقولها يابت
حازم: دكتورتي اي اكيد حمير
سالي: بظبط عشان اعلاج حمار زيك
نهال وهي بتتكلم بلعفيه بسبب الضحك: باااااااااااااس ههههههههه اهدووووووو بقاااا
حازم وسالي في نفس واحد: مين ده
نهال: هههههههههه ده استاذ حازم المسئول عن الحاله دي وقريبو ودي الدكتوره سالي شركتي في المستشفي وصحبتي الانتيم
حازم اتشرفت بيكي يادكتوره
سالي بغرور: اهلا
حازم وهو بيبصلها بقرف وبيوجه كلامو لي نهال: طمنيني يادكتوره اي لي حصل مع فارس
سالي بعد مفتكرت حوار فارس: ايووه افتكرت اي جاب الود ده تاني هه انتي يابت انتي نو كرامه خالص كده طيب كنت اتقلي شويه حتي يجيلي عين اتكلم
نهال بصوت عالي: اهددددددييي ياسااالي عشااان افهمممك يخربيتتك اديني فرصه اتكلمم
سالي: احم سوري يابيبي انفعلت شويه
حازم بضحك: كل ده شويه دي اي الدكتوره لي من بولاء دي
سالي وهي بتبصلو بقرف: اخرس انت ياض
#فاتن_محمد_شاكر |